אשמח לקבל תגובות ולענות על שאלות על המאמרים השונים, אין צרוך להרשם על מנת לכתוב תגובות, תודה !

יום שישי, 18 ביוני 2010

תאורה מעשית | מלחמת ההתשה בים תיכון

כאשר יוצאים לצלם בים, חשוב לחשוב מה לקחת, איך להתארגן בשטח ומתי להגיד די, אחרת יתחיל כאן בלאגן.

אוקי, אז אתמול יצאנו לצלם בחוף הים לקראת שקיעה,
לשחק עם ציוד חדש, להנות וכמובן לאמן את המוח בקומפוזיציות מאתגרות (או שלא).

הים בכלליותו הוא מקום אכזר למצלמות וציוד צילום, יש רוח ברוב הזמן, המון מלח באוויר, לחות, רסס וכמובן האויב הגדול - חול ים !

לפני שנתחיל לדבר על הצד הצילומי, הינה מספר נקודות אשר יעזרו לכם בהתארגנות ובצילומים כאשר מדובר בסט לא ספונטי.

א. קחו משקולות לחצובות - המצאה מבורכת אשר תמנע מהחצובות עם המטריות לעוף ברוח ולהתרסק על
    הקרקע, ישנן משקולות ברזל כמו זו שאני השתמשתי ויש גם משקולות הבנויות משקים רקים אשר ממלאים
    בשטח בחול ואבנים.
את המשקולת מרכיבים בבסיס החצובה בנקודה הנמוכה ביותר שאפשר על מנת ליצור מרכז כובד נמוך


ב. לבשו בגדים נוחים וכאלה שאין לכם בעיה שיתלכלכו או ירטבו.

ג. כדאי להביא לפחות כיסא אחד מתקפל (כאלה של קמפינג) שעליו תניחו את תיק המצלמה גבוה מעל החול.
    כך תמנעו מהחול שעף באוויר להיכנס לתוך התיק ולפגוע בציוד שלכם.

ד. המנעו עד כמה שאפשר בהחלפת עדשות וכרטיסי זכרון בשטח, אם אין ברירה עמדו עם הגב לכיוון הים ועשו
    זאת כמה שיותר מהר על מנת למזער אפשרות שיכנס לכם חול או רסס מלח לתוך גוף המצלמה והעדשה.

ה. בקשו מחבר (או חברה) להצטרף אליכם, הרבה פעמים תזקקו לזוג ידיים נוסף בהחלפת עדשות, החזקת ציוד
    תאורה ובאופן כללי לסחיבת ציוד.


ועכשיו, לצד היותר מעניין, הצילומים !

החלטנו לצאת צלם אחרי שצפיתי בצילומים של כמה צלמים מחו"ל והמוזה הגיעה לה,
שעות אחר הצהריים המאוחרות (19:00 +/-) ובאופן ספונטני למדי ארזנו מהר ציוד ויצאנו לצלם.

בשמיים היו פזורים לא מעט עננים, דבר נהדר בגלל שהוא מוסיף עניין בפריים (אם אין עננים, יש פוטושופ לאלה שאינם שומרים כשרות).

הגענו לחוף, פרקנו ציוד והתחלנו להרכיב את הסט,
הרעיון המרכזי היה לצלם את יעל בקו המים עם תאורה מלפנים דרך מטריית סופטבוקס כמילוי עיקרי ותאורה מאחור עם מטריית כסף בשביל ליצור קו מתאר זוהר ונאה.



















אפשר לראות ש-2 פלאשים מחוברים עם Trigger פשוט מספקים כמות אור אדירה על בסיס סוללות בלבד.

השתמשנו ב-2 סוגי Slaves,
הראשון הותיק של קקטוס והשני חדש עם אפשרות להרכבת 2 פלאשים על סלייב בודד.

למרות שהם אינם מאותה חברה, הם מדברים בניהם ללא בעיה ומסתנכרנים ממרחק של עשרות מטרים,
לדגם השני מבין השניים יש גם מקום למטרייה וכמובן גם אפשרות להרכבת 2 פלאשים.


מדוע בכלל להרכיב 2 פלאשים ?
התשובה פשוטה - כמות הרבה יותר גדולה של אור.

המטריות שהיו בשימוש הן :
כסופה מבפנים שחורה מבחוץ
ומטריית סופטבוקס

החצובות ג'נריות לשימוש בתאורה.

אפרופו חצובות...
לאחר סיום הצילומים והחזרה הביתה, אני יותר מממליץ לשטוף היטב את החצובות במים מתוקים, לייבש אותן
ולשמן, אחרת המלח יגמור עליהן מהר מאוד ותאלצו לקנות חדש. הינה לכם טיפ שווה !

עבדנו ב-ISO 400 וקצת גם ב-800
צמצם באזור ה-F9 ותריס באזור ה-1/60

הינה כמה תוצאות עם ובלי הפלאשים...


אפשר לראות בבירור את הבחירה בתאורה מרוככת מקדימה כמילוי עיקרי ואת פס התאורה מימין אשר נמצא בזווית אחורית ליעל



בצילומי צללית חשוב לרדת נמוך על מנת שהדמות תהיה על רקע השמיים המוארים, אחרת היא תבלע לכם.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה